Scheidsrechterzaken

Scheidsrechtersomgeving KNHB.nl

Richtlijnen

De arbitrageindeling wordt per persoon bepaald en is op de website van de club in het wedstrijdschema zichtbaar.

De ingedeelde persoon blijft verantwoordelijk i.h.g. van vervanging en terugmelding, uiterlijk donderdagavond voorafgaande de wedstrijddag, aan de arbitragecommissaris

Na het inloggen op de clubwebsite met je eigen account wordt de scheidsrechterslijst zichtbaar: tab Mijn Menu / Scheidsrechters.TIP: probeer eerst in je eigen team een vervanger te zoeken.

Op de wedstrijddag dient de toegewezen scheidsrechter zich minimaal 15 min voorafgaande de wedstrijd bij de bestuursdienst van die dag aan te melden en met de andere scheidsrechter in gesprek te gaan over ervaringen, tekortkomingen en overige relevante onderwerpen.

De arbitragecommissie zorgt mogelijkerwijs voor toezicht op begeleiders voor de jongste jeugd en begeleiding van aspirant scheidsrechters. Voor E8-teams wordt een combinatie zelfs verlangt, om hier medespelers in het team beter te vormen en het fluiten te leren.

De arbitragecommissie verzorgt de documentatie door briefing(verslagen) van de arbitrage KNHB en wijzigingen in het hockeyreglement te publiceren. Het is raadzaam jezelf op de hoogte te brengen door de aangereikte documentatie, middels meegeleverd in het bericht over de indeling en/of een bezoek aan de website van de KNHB (link staat op de clubsite) door te nemen.

Indelingscriteria:

-in bezit van een hockeybewijs (ClubScheidsrechter), vanaf 16 jaar stelt de KNHB als voorwaarde en gevorderde scheidsrechters kunnen hoger ingedeeld worden.

-nivo op geschiktheid (categorie spelende team, beschikbaarheid i.c.m. andere taken binnen de cub en zelf spelen (uit- of thuiswedstrijd en tijdstip)

-diegene met scheidsrechterkaart kan aan een scheidsrechter in opleiding worden gekoppeld met dien verstande dat de kennisregels aan hem/haar wordt overgedragen.