NIeuwsbrief

20-9

ATTENTIE: KOMT ALLEN VANAVOND KIJKEN NAAR DE BEKERWEDSTRIJD VAN HEREN 1!!! AFSLAG 20:00, BIER EN WIJN BIJ DE BAR, GEZELLIGHEID GRATIS!!!

Woordje voorzitter

Sinds afgelopen weekend is het nieuwe hockeyseizoen weer begonnen. Voorafgaand aan de eerste wedstrijden hebben we natuurlijk onze traditionele teamdag gehouden. Het was positief om iedereen weer op de club te zien en de nieuwe leden te kunnen verwelkomen. Daarnaast vormde de teamdag de eerste gelegenheid om mijzelf en andere bestuursleden voor te stellen en hier en daar vragen te beantwoorden.

Het was ook een mooi moment om iets meer te vertellen over de voorgenomen zaalcontributie en daarover de vragen te beantwoorden.

Vooruitkijkend naar de komende periode staat aan op maandag 30 september a.s. om 20:00 de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering (ALV) gepland. Alle leden zijn van harte uitgenodigd om vooral wél te komen naar deze avond, zodat u uw stem kunt laten horen met betrekking tot de installatie van het nieuwe bestuur, maar ook ten aanzien van het beleid en goede ideeën voor het komende jaar.

Velddienst

Net zoals altijd zal er elke zaterdag als er teams thuisspelen iemand van de TC of bestuur aanwezig zijn als velddienst. Deze persoon is aanspreekpunt voor onze gasten en voor vragen en opmerkingen van onze leden. Daarnaast zal de velddienst er ook zijn om ouders en coaches aan te spreken op hun gedrag langs de lijn als daar aanleiding voor is. Wij vinden het ontzettend leuk als ouders komen kijken om hun kind aan te moedigen, wij willen ouders wel vragen zich tot aanmoedigen te beperken. Aanwijzingen geven is de taak van de coach en de trainer. Het is voor zowel de spelers als de coach ontzettend lastig als ouders zich langs de lijn inhoudelijk met het spel gaan bemoeien. Ook hier zal de velddienst mensen op aanspreken als dat nodig is. Coaches hebben we gelukkig genoeg, supporters kunnen we nooit genoeg van hebben.

Heren 1 van Emmen klaar voor nieuw hockeyseizoen

Na een welverdiende zomerstop is Heren 1 van Emmen weer volop in actie. Het nieuwe seizoen is begonnen met een weekend vol oefenwedstrijden die in het teken stonden van plezier en teambuilding. Vrijdagavond trapte het team af met een thuiswedstrijd tegen de Graspiepers, gevolgd door een gezellige drieluik op zondag tegen de heren van Hoogeveen en Hardenberg. Deze sportieve ontmoetingen boden niet alleen veel hockeyplezier, maar gaven ook waardevolle inzichten voor het komende seizoen. Met genoeg positieve punten staat Heren 1 klaar om het nieuwe jaar sterk van start te gaan.

Competitiedebuut met goede start, maar ongelukkige uitslag

De eerste competitiewedstrijd vond plaats op de Meerdijk, waar Emmen wederom de Graspiepers uit Drachten ontving. Het team begon sterk met een verrassende openingstreffer in de eerste minuut, wat de toon leek te zetten voor een spannende wedstrijd. Ondanks enkele sterke fases en goed samenspel kon Emmen de voorsprong helaas niet verder uitbreiden. De Graspiepers wisten uiteindelijk het spel naar zich toe te trekken en gingen er met de punten vandoor.

Cupwedstrijd belooft spektakel op de Meerdijk

Het vizier van Heren 1 is nu gericht op de eerstvolgende thuiswedstrijd op vrijdag 20 september, wanneer Emmen in actie komt in de KNHB Silver Cup. Het belooft een spannende strijd te worden, want Emmen, uitkomend in de 4e klasse, neemt het op tegen Eelde Heren 1, dat een klasse hoger speelt. De wedstrijd belooft een waar spektakel te worden en de mannen hopen op een grote opkomst van supporters om hen naar de overwinning te juichen.

De afslag vindt plaats om 20:00 uur op de Meerdijk, en iedereen is van harte welkom om Heren 1 te komen aanmoedigen. Zorg dat je erbij bent!

Rabo Club Support

Met Rabo ClubSupport bepalen leden van de Rabobank welke clubs en verenigingen zij een financieel steuntje in de rug geven. Hoe meer stemmen, hoe meer geld voor de club. Je maakt dus écht een verschil. Dus heb je zelf of ken je iemand die lid is van de Rabobank, stem dan nu zo snel mogelijk en vergeet dan vooral niet onze eigen aller leukste en gezelligste hockeyclub daarin mee te nemen.

Het is heel simpel. Je kunt je stem uitbrengen via de app. Maak je geen gebruik van internetbankieren? Dan ontvang je per mail een unieke code waarmee je jouw stem uitkanbrengen. Stuur de link vooral door naar vrienden en familie zodat we zoveel mogelijk geld kunnen ophalen. Stemmen kan nog tot en met dinsdag 24 september! Via deze link kom je er vanzelf. https://www.rabobank.nl/leden/clubsupport/leden-twente-achterhoek

Grote clubactie

Gelukkig zijn er nog meer manieren om de kas van de club te spekken. De Grote Club Actie komt er weer aan. Deze actie heeft vorig jaar een fantastisch bedrag van €2676,- opgeleverd. Laten we dat bedrag dit jaar met z'n allen overtreffen. Het team dat dit jaar de meeste loten verkoopt kan een mooie prijs verwachten! Komende week ontvangt ieder lid het bekende boekje, maar gelukkig kan je je vrienden en familie ook digitaal benaderen. Daarmee heb je een groter bereik dan alleen je straat. Maak er gebruik van!!

Tot slot: Word jij onze nieuwe commerciële superheld?

Ben jij iemand die op anderen af durft te stappen, heb je een netwerk in Emmen en omgeving, ben je creatief, heb je veel goede ideeën en heb je wat tijd over naast je echte leven? Kom dan ons team versterken. De Sponsorcommissie zoekt jou! Ben jij zo’n superheld, laat het ons weten en we vertellen je graag wat we allemaal doen en hoe jij ons team zou kunnen versterken. Mail ons op [email protected]

20-9-2024 Algemeen