Funkey Hockey

Steeds meer verenigingen zetten hun poorten open voor kinderen uit de leeftijdscategorie 4/5-jaar, zo ook Hockeyclub Emmen.

Dit is een gevolg van het feit dat veelal oudere broers en/of zussen al lid zijn bij een vereniging, kinderen enthousiast zijn om tebewegen en wij als vereniging graag een jongere doelgroep willen aanspreken.

De KNHB heeft speciaal voor deze doelgroep lesmateriaal ontwikkeld, hier maken wij ook gebruik van.

Wat houdt Funkey hockey in?

Funkey bestaat uit een breed beweegaanbod waarbij hockey een onderdeel is. Een les Funkey omvat loopscholing, balvaardigheid en een vorm van hockey. Funkey hockey is voor kinderen uit groep 1 en 2 van de basisschool of wel 4 en 5 jarige en soms 6 jarige.

FUN in goed leren bewegen staat centraal, ofwel dat is de KEY.

Tijdens de lessen komen de kinderen in aanraking met een variëteit aan grondvormen van bewegen, die aansluiten bij het natuurlijke bewegingsgedrag van 4/5-jarigen. Op die manier leren ze op een leuke en veilige manier omgaan met sportief bewegen. Voor deze leeftijdscategorie maken de kinderen tijdens de lessen gebruik van knotshockeysticks en Funkey hockeysticks en vele andere materialen.

Trainingen/lessen

Op woensdagmiddag van 17:00 - 18:00 uur vindt de training/les plaats.

De training/les wordt gegeven door Jennifer Dassen.

Aanmelden

Wilt u zoon of dochter een paar keer meetrainen om te kijken of hij/zij het leuk vindt mail dan naar [email protected]

Heeft uw kind een aantal keren meegedaan en wil het graag lid worden? Gebruik dan de link op de website: ” Lid worden?” en vul het digitale aanmeldformulier in.

Kosten

De kosten voor de Funkey trainingen/lessen bedragen €40,- per seizoen (excl. inschrijfgeld van €25 en €9 voor het clubmagazine 'Sticks Together').

Benodigdheden

De kinderen moeten sportieve sportkleding aan waarin ze makkelijk kunnen bewegen. Ze hoeven niet speciaal hockey schoenen, maar gympen zijn aan te raden. De kinderen hebben geen stick, scheenbeschermers en bitje nodig.

Zijn er nog vragen of onduidelijkheden dan kunt u mailen naar Petra Bosscher via het volgende e-mail adres: [email protected]

Funkey Hockey op school en op de BSO

Bij Funkey op school worden kinderen via de kennismaking met Funkey op school en de BSO uitgenodigd voor Funkey op de vereniging. De Funkey docent geeft ca. 4 lessen op school samen met de eigen groepsleerkracht/BSO-er. Een Funkey les wordt gegeven in 2 of 3 kleine groepjes en omvat loopscholing, balvaardigheid en een vorm van hockey.

De lessen op school en de BSO heeft ook ten doel dat de school/BSO na het programma instaat is om zelfstandig Funkey- Hockey te geven. Scholen en BSO’s kunnen materiaal en lesmappen in bruikleen krijgen of eventueel kopen van de club.

Wilt u meer informatie? Mail dan naar [email protected]