Wat is G-hockey?

G-hockey is hockey voor mensen met uitsluitend een verstandelijke beperking(hetgeen betekent geen ernstige gedragsproblemen). Startcriteria zijn: het kunnen hanteren van een stick en zin hebben om sportief bezig te zijn.

Hockeyclub Emmen is in september 2010 begonnen met G-hockey: een nieuwe afdeling binnen de vereniging naast de jongste jeugd, junioren, senioren, veteranen, dames 30+ en trimhockeyers. We hopen hiermee te voorzien in een regionaal bestaande behoefte.

Voor onze nieuwe leden geldt:
- je wordt volledig lid van de vereniging
- je beoefent de sport temidden van alle andere sporters
- bij de training worden vrijwilligers uit de oudere jeugd en senioren ingeschakeld
- je speelt met het G-team samen met de begeleiders wedstrijdjes tegen jeugdteams en in een later stadium tegen andere G-teams
- je doet mee aan sociale evenementen binnen de vereniging (b.v.familietoernooi)

G-hockey vereist een speciale aanpak waarbij de volgende punten van belang zijn:
- een goede manier van omgaan met de spelers
- een vaste structuur in de training
- variatie in activiteiten

G-hockey is in Nederland sterk in opkomst. We hebben op dit moment goed contact met Hockeyclub Groningen die al 10 jaar een G-afdeling heeft.
Het is geweldig om te zien dat alle deelnemers aan het G-hockey en alle personen die daarbij betrokken zijn plezier beleven aan de hockeysport!

Filmpje
Om een idee te krijgen hoe G-hockey er uitziet, zie onderstaande filmpjes:
Filmpje 1
Filmpje 2

WANNEER IS ER G-HOCKEY?

Op de zaterdagochtend van 9.30-10.30 uur is de training voor het G-hockey op het kunstgras van de hockeyclub op sportpark Meerdijk. Je kunt vrijblijvend meerdere keren gratis meedoen om te kijken of hockey bij je past. Als je scheenbeschermers kunnen meenemen/lenen, dan zou dat mooi zijn. Eventueel zijn er wel een paar op de hockeyclub.

CONTACT

Voor meer informatie kunt je terecht bij de contactpersonen van het G-hockey van Hockeyclub Emmen: Annefieke Haak en Wim de Brabander. Je kunt daarvoor een mail sturen naar: [email protected], dan neemt hij contact met u op.