Kunstgras

De hockeyclub Emmen maakt gebruik van twee kunstgrasvelden. Een zandveld en een semi-waterveld. Het semi-waterveld wordt verlicht door LED verlichting als een van de weinige clubs in Nederland.

Het kunstgras van de hockeyclub Emmen is in eigendom bij de Stichting Sport en Recreatie Kunstgras Meerdijk. De hockeyclub Emmen betaalt een gebruiksvergoeding aan de stichting voor het gebruik van de 2 velden.

Gebruik kunstgrasvelden

Naast de reguliere trainingen van de hockeyclub aan het eind van de dag en 's avonds, en de wedstrijden in de weekend, wordt het veld ook overdag steeds vaker gebruikt door anderen zoals scholen e.d.
Vaak worden deze hockeyactiviteiten dan ondersteund door vrijwilligers van de vereniging.

De gebruiker betaalt een vergoeding voor het gebruik van het veld. Ook kan voor een extra vergoeding de kleedkamer en/of hockeymateriaal gebruikt worden.

Voor vragen over schoolhockey en clinics (ook elders, bijv. in de wijken van Emmen) kan contact opgenomen worden met Petra Bosscher.